29. april 2009

Besøk NGU på Facebook og YouTube

I vår har NGU gjort seg tilgjengelig på nettsamfunnet Facebook og videonettstedet YouTube. - Nå er det opp til nettbrukerne å skape liv på NGU-sidene, sier kommunikasjonslagets leder Gudmund Løvø.

NGU på FacebookSlik ser NGUs side på Facebook ut. Nettsamfunnet har om lag 1,5 millioner norske brukere og noen av disse har allerede knyttet seg til NGU-siden.De siste årene har såkalte nye sosiale medier kommet sterkt i Norge. NGU har valgt å bli med ved å lage sin egen omtaleside på Facebook og en profilside på YouTube. Slike nettsteder åpner i stor grad for at besøkende kan bidra med kommentarer, lenker, omtaler og lignende.

Synlig der folk er

- Det er viktig at NGU er synlig der folk er på nettet. Vi har valgt å gjøre som mange andre bedrifter og etater ved å synliggjøre oss på enda et par nye måter, sier Gudmund Løvø, som er leder for kommunikasjonslaget ved NGU.
Det er anslått at Facebook per i dag har 1,5 millioner norske brukere. YouTube antas å vise godt over 100 millioner filmsnutter hver dag.

Nettbrukerne må bidra

- Vi er fortsatt i startfasen og skal gjøre våre sider i de sosiale mediene mer levende framover. Men det er også opp til brukerne av nettet å bidra til det, sier Løvø.

Bli fan av NGU på Facebook
Se NGU på YouTube

NGU på YouTubeNGU har gjort noen av sine filmsnutter tilgjengelig på YouTube. Godt over 100 millioner filmer vises på YouTube hver dag.