Skredfarekartlegging i Lærdal i samband med den nye stamveien Oslo-Bergen

NGU-RAPPORT
|
96.055
|
Forfattere
Blikra, Lars Harald
Aa, Asbjørn Rune
|
Utgivelsesår
1996
Publikasjonstype
Utgivelsesår
1996
ISSN
0800-3416
Summary

Norges geologiske undersøkelse (NGU) og Høgskulen i Sogn og Fjordane (HSF)
har etter oppdrag fra Staterns Vegvesen i Sogn og Fjordane utført skredkart-
legging og skredfarevurderinger i Lærdal frå Lærdalsøyri til Borlaug.
Undersøkingane har hatt som mål å greia ut skredfaren ved ulike vegstrekningar
i samband med den nye stamveien mellom Oslo og Bergen. Arbeidet har omfatta
feltkartlegging, gravearbeid, intervju og terrenganalysar.
Estimata av skredfare syner at områda mellom Stuvane og Bjørkum austre og ved
Voldum er mest skredutsette. Det er særleg stor skredfare langs ein strekning
på omlag 400 m ved Sausegjelet og ein strekning på 300 m ved Voldum. Også dei
to vegalternativa mellom Lai og Kvenshagen har høg skredfare. Relativ høg
skredfare er det også langs vegstrekningane ved Lærdalsøyri-Nedre Eri,
Sæltun-Koret, Heggset-Bjøraker og Bjøraker-Borlaug. Vurderingane syner at
vegtraseane mellom Lai og Kvenshagen har omlag dobbel så stor skredfare som
vegtraseen mellom Heggset og Bjøraker. Estimeringane av skredfare kan brukast i
konsekvensanalysar for å vurdere skredrisoko ved ulike vegalternativ
(tal for skredfare og tal for trafikk). Desse tala kan vidare brukast til
å vurdera i kva område skredsikring har størst effekt.
For å sikra at talmaterialet blir brukt på ein rett måte rår vi til at NGU og
HSF blir med på desse analysane.
Sikring mot snøskred ved Sausgjelet, Voldum og ved Kvenshagen kan redusera
skredrisikoen i desse områda. Slike tiltak er ikkje vurdert i denne rapporten.
Det bør også vurderast sikring mot steinsprang fleire stader, særleg i samband
med tunnelinnslag.
Kommune
LÆRDAL
Fylke
VESTLAND
Tilgjengelig
NGU-biblioteket